maandag 13 mei 2013

Sieradenkistje

Tijdens de laatste knutselavond bij Willy & Willem ben ik aan dit kistje begonnen. Het idee is naar eigen ontwerp. Het hout wat ik gebruikt heb, is voornamelijk Lindehout. Op de bodem van de laadjes heb ik dun afvalhout gebruikt.

Met hulp van Willem heb ik de maten bepaald en Willem heeft de plankjes voor me op maat gezaagd. Hierna moest er gelijmd en veel geschuurd worden. De avond was hierdoor snel voorbij.

In eerste instantie was ik van 3 laadjes uitgegaan, maar op advies van Jenny heb ik later er toch een andere variant op bedacht. De derde la zit nu als bovenste vak vast in het kistje verwerkt. De scharnier van de deksel heb ik met een stukje lakenstof gemaakt.

Met mijn beits-kleurenstaal, die ik vorig weekend gemaakt had, geprobeerd de kleur te vinden die het dichtste bij de kleur van de meubels in de slaapkamer van de directrice komt. De kleur is donker eiken geworden en ik heb het er met 2 lagen opgezet. Het stofje (uit een Katwijks Quiltwinkeltje) in de laadjes gemaakt en op de binnenkant van de deksel deze met een zijden lintje van 2 mm afgezet.

De 2 gouden knopjes op de onderste 2 laadjes gezet (gaatje geboord en pin vastgelijmd voor meer stevigheid). Ik wilde eerst nog een spiegeltje in de deksel maken, maar het doosje kon dan niet goed meer dicht, dus dit heb ik achterwege gelaten. En tot slot nog een paar sieraden gemaakt.

 
 

13 opmerkingen:

Yolanda Morán zei

Me encanta el joyero es precioso.
Un abrazo.
Yolanda.

Jolinda Koek zei

Dat wordt een leuk sieradendoosje. Ik vind het stofje zeker heel erg leuk!

Minimax-ww zei

Dit is een erg leuk en mooi sieraden kistje geworden.
Het was leuk om aan het ontstaan hiervan meegewerkt te hebben.

Groetjes van Willem

kitty de Leeuw zei

prachtig super mooi woorden zijn te kort

Jolande zei

Wat ontzettend knap gemaakt, echt heel mooi!
Ik vind alleen de sieraden niet zo goed uitkomen op dit stofje, maar dat kan natuurlijk ook aan de foto liggen.

Groetjes van J.

Thea's Miniatuurwereld zei

Jolanda, de sieraden zijn in deze bijzaak, dus ik vind het zelf niet erg als dit niet eruit springt. Een leeg kistje is ook niets hè!

Groet, Thea

Jolande zei

En daar heb je natuurlijk helemaal gelijk in!

Groetjes van J.

Minimax-ww zei

Leuk geworden Thea, neem je het de volgende keer mee? leuk om het in het eggie te bewonderen.

groetjes willy

Nienke zei

Het is een erg mooi doosje geworden. leuke sieraden ook.
Groetjes, Nienke.

Ellen zei

heel mooi gemaakt

Henneke zei

Dat is prachtig geworden !!

Christa Chayata zei

ziet er erg mooi uit.

Margriet zei

Een schitterend kistje!!!