zondag 12 mei 2013

2012-2013 gemaakt

Hieronder nog een paar dingen die ik vorig jaar en begin dit jaar gemaakt heb voor het hobbykamertje, het inrichten kan beginnen!

Het hanglampje is de helft van een doorzichtig verrassingsei, een gaatje bovenin gemaakt voor het lampje met draad, bekleed met dezelfde stof als de gordijntjes en afgewerkt met twee wit geverfde ornamentjes, 1 bovenop de lamp en 1 tegen het plafond om de aansluiting weg te werken.


Het schemerlampkapje heb ik van buigzaam plastic gemaakt en dit bekleed met papier.
Wickeren is toch wel één van mijn favoriete bezigheden!



gewickerde manden, borduurstrengetjes, kannetjes, boekjes enz.

Nu nog het een en ander ophangen, de lampjes aansluiten en dan....... is mijn eerste kamertje klaar!

Vorig jaar maakte ik ook nog dit merklapje af, het is van een patroon van Nicola Mascall en geborduurd op 56-count zijdegaas.

16 opmerkingen:

Ineke zei

Ik realiseer mij ineens dat er wel erg veel foto's staan......

kitty de Leeuw zei

laten staan hoor veelste mooi om niet te delen

Helma zei

Helemaal niet erg Ineke, is leuk om te bekijken. Prachtig je borduurwerkje op 56 count!!! leuk als je ook gaat meedoen met de 10e van demaand!!
Mag ik vragen wat voor draad jij gebruikt om te wickeren?
En ja dat bureautje is super..ik heb in het echt mogen bewonderen op de poppenhuiskladblogdag 2011 toen was je er nog mee bezig.

Groetjes Helma

Unknown zei

wat superleuk allemaal
mag ik vragen hoe je aan die leuke stofjes/printjes komt?
groetjes anita

Thea's Miniatuurwereld zei

Ineke,
Het wordt erg leuk. Ook leuk om te zien dat je heel consequent in je kleuren blijft. die pip ansichtkaarten zijn ook leuk, heb ik zelf ook verkleind. Komen goed uit in de memorylijst.

Groetjes, Thea

Jolinda Koek zei

Leuk die kleurtjes, wordt een gezellig en knus kamertje zo.

Britt zei

Hi!

I wonder where you have find the write desk?

Britt


e-mail: britt@fingerborgen.se

Ineke zei

Bedankt dames ;-)

Helma, het draad heeft geen speciale naam, maar ik heb het bij Pipoos gekocht, het is een soort heel dun jutedraad op klos en de kleur is zoals op de foto's.

Anita, de stofjes die ik gebruik komen van beurzen en/of quiltwinkels. Printjes komen vaak uit tijdschriften en reclamefolders en als ik wat leuks zie op internet, sla ik het op. Ben je op zoek naar iets speciaals?

Britt: I made the desk myself, it is a copy of my full size desk.

Jolande zei

Erg mooi allemaal.

Groetjes van J.

Unknown zei

hoi ineke
bedankt voor je reaktie
ik wil eigenlijk een winkeltje gaan maken in die stijl
veel met zachte kleurtjes en stipjes volgens mij heet dat greengate of zo
maar heb geen idee waar te zoeken

groetjes anita

Ineke zei

Anita, mail mij maar even (aan de rechterkant op mijn blog staat het adres), ik kan je vast wel helpen!

Nienke zei

Zo, dat is een erg leuke kamer. Jij kan ook heel mooi wickeren, dus logisch dat het jouw ding is. Ik geniet van de foto's hoor.
Groetjes, Nienke.

Unknown zei

ohhhh wat een mooie knutsels heb je gemaakt en wát een mooi borduurwerk!!!

Marjan

Henneke zei

Wat ziet dat er allemaal prachtig en sfeervol uit.
Complimenten !!

Christa Chayata zei

leuk juist zoveel foto's.....helemaal als er allemaal van die leuke en mooie spulletjes op staan.
En alles is even mooi gemaakt.

Margriet zei

Die mandjes zijn zooooo mooi!! Echt Ineke-perfect :-)