zaterdag 11 januari 2014

Borduurwerkje 10e vd maand

In navolging met de andere borduursters van het PPHkladblog
heb ik ook pas vandaag een update ivm het overlijden van Wil.


Het Perzisch Tapijtje.....
Ja..... (zucht) .... het werk aan mijn Perzisch Tapijt ligt al een tijdje stil. Een oplettende lezer heeft dit mogelijk al wel opgemerkt.
Ik heb het vrij druk op het werk, en als ik me tot de miniatuurhobby kan zetten dan is het borduurwerk echt te fijn. Elke keer als ik begin gaat het mis of wordt naar mijn maatstaven niet mooi genoeg. Uiteindelijk haal ik het aan het eind van de avond weer uit....
Daarom besloten het tapijtje even een tijdje weg te leggen, tot alle reorganisatie perikelen op het werk weer even achter de rug zijn.

Maar borduren is leuk om te doen, net als andere handwerkactiviteiten, daarom op zoek gegaan naar een simpel patroontje. Ik ben iets gaan zoeken om in een nieuw projectje rond Valentijnsdag te kunnen gebruiken.

Ik vond in mijn oude spulletjes een vrij grof stukje borduurgaas en borduurgaren. Een leuk patroontje via de site met gratis borduurpatronen gaan zoeken. Een leuk hartje gevonden.

Maar..... deze 1e vind ik zelf niet zo geslaagd. Het garen is net te dun voor het borduurgaas, dus verder gezocht in het zakje naar dikker borduurgaren, en natuurlijk nog een stukje gevonden.



Dit is het resultaat, wat er verder om het borduurwerk heen gebouwd wordt in het thema Valentijn zal op mijn site nog wel langs komen. Het borduurwerkje is 4 cm breed.


Nu weer op zoek naar een nieuw borduurwerkje voor volgende maand. Ik zoek iets kleins in het thema Maritiem, een vuurtorentje of zo! Mocht iemand een patroontje hebben dan hoor ik het graag!

8 opmerkingen:

Helma zei

Erg mooi geworden Thea!

Ineke zei

Hartstikke leuk dat hartje Thea! Op maritiem gebied heb ik alleen een scheepsvlaggen-patroon (kussentjes, kleedje).

Clari zei

Het is heel lief geworden.

gr, CL.

Anoniem zei


Mooi geworden! ben benieuwd met Valentijn :-)

Thea's Miniatuurwereld zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Thea's Miniatuurwereld zei

Ineke, ik weet niet goed wat ik bij een scheepsvlag moet bedenken, maar ben wel nieuwsgierig

Ineke zei

Thea, ik zal het patroon scannen en dan mail ik het wel!

Jolande zei

Wat een schattig hartje, het zou zo in mijn 365 dagen projekt passen :-)
Als je in Google images free cross stitch pattern lighthouse ingeeft kom je verschillende patronen tegen, wie weet zit er iets voor je tussen.
Hier kun je scheepsvlaggen zien:
http://www.minifantasy.eu/Fotos/boothuiskleedvlaggen.jpg

Groetjes van J.