woensdag 31 juli 2013

Koffie Thee Limonade


48 opmerkingen:

Helma zei

Nou die waterijsjes komen wel van pas de komende dagen!

Groetjes helma

Freubs zei

Goedenmorgen allemaal. De warmte is vanochtend alweer goed te voelen dus een waterijsje is dan heel lekker.

Clari zei

Lekker een water ijsje.

Ik doe niets aan mini, want mijn werkkamer zit onder het schuine dak.

Ik houd me rustig met tijdschriften,in mijn koele slaapkamer. ook wel weer ééns leuk.

gr. CL.

Jolande zei

Ik ben niet veel aanwezig, maar ik voel me dan ook niet echt lekker.
De afgelopen weken heb ik gemiddeld 2-3 uur per nacht geslapen en dat is te merken...
Behalve een bloemetje van de dag doe ik niet veel meer dan hangen en ik kan dan ook niet wachten tot de temperatuur gaat zakken.
En volgend jaar ga ik overzomeren :-)

Clari zei

Overzomeren ,....JA-ja op een leker Portugees eiland zeker.

Nou ik verlang ook weer naar het overwinteren in Spanje. Veel lekkere temperatuur dan nu.

Maar ik heb weer zins lange tijd wel geminiet vandaag.

gr, CL.

Sleep 22 melatonine original,....daar slaap ik deze warme dagen op,....gaat goed.
En is bij de drogist zo verkrijgbaar.
Welteruste.

Ineke zei

Goeiemorgen! Wat een rust hier, allemaal op apegapen door de warmte?

Jolande zei

Ik in ieder geval wel, ik kan niet wachten tot het koeler weer gaat worden en ik weer eens een beetje zal kunnen slapen. Momenteel zou ik zo de hoofdrol kunnen spelen in een zombie film :-)

Anoniem zei

Dan word ik je tegenspeelster:-)ben echt een vakantiezombie:-)gelukkig vandaag een verademing
schijnt maar rond de 25 graden te worden,warm zat
voor ons!

Nou we gaan maar eens ontbijten,heb niet voor niets
de sinaasappelperser:-) bij me!

Margriet zei

Nou, ik klaag niet over het weer hoor...we zijn gisteren terug gekomen van een heerlijk weekje kamperen bij het Lauwersmeer en het weer was perfect!!! Echt vakantieweer! Van mij mag het nog wel een tijdje zo blijven, maar ik geloof niet dat dat er in zit helaas!

carmen zei

muy bonito!

Jolande zei

Hallo
Weet iemand waar Jet Kruizinga is gebleven? Ik heb indertijd het victoriaanse
huis in 1:24 van haar gekregen, ik wil haar nog laten weten hoe het verder ging.
Groetjes
Carra

Margriet zei

Geen idee Carra, ik zie haar naam nooit ergens langskomen!

Jolinda Koek zei

Carra, als je haar naam op google intypt, kom je haar tegen.

Jolande zei

Ik kom even laag overvliegen en pik een ijsje mee :-)
Thuis is het een beetje chaos op het ogenblik, dus ik ben niet zo heel veel op KB aanwezig, maar gelukkig is het nog vakantietijd en erg rustig.

Groetjes van J.

kitty de Leeuw zei

http://www.youtube.com/watch?v=S_wd1uqn11I is heel handig voor ons met onze mini hobby
groetjes Kitty

Jolande zei

Ik heb altijd een satéprikker met een klein stukje buddies erop bij de hand, om hele kleine dingen op te kunnen pakken, of even op vast te zetten, dat werkt ook heel goed.
Bedankt voor het doorgeven van het filmpje.

Jolande zei

Nou doe mij maar weer een waterijsje. Ik weet niet hoe het bij jullie is, maar hier is het weer heel erg heet pfff
Ik ben maar weer een beetje aan het knippen en plakken geslagen, maar met de hele happy family om me heen schiet het niet echt op. Ik zal blij zijn als de 3 maanden!!! zomervakantie afgelopen is.
Morgen horen we of we zelf over 2 weken weg kunnen met vakantie of moeten annuleren, maar ik ben bang dat het het laatste zal worden...:-(

Margriet zei

Pufpuf..ik wil in een bad vol waterijsjes!!
Och, dat zou wel heel jammer zijn J-tje, als jullie vakantie niet door kan gaan :-(

prentje zei

Woehoe, wat veel blogs heb jij nu! Probeer ein-de-lijk weer eens wat bij te lezen in blogland, maar weet gewoon niet waar ik moet beginnen ;-)
Supercreatief ben je!

Jolande zei

donderdag 12 september 2013
Nog niks ontvangen van Dickensproject!!!!
Beste poppenhuisvrienden.
Ik heb, zoals u weet vorig jaar meegedaan met de wedstrijd van Dickensproject 2012.
'Daar heb ik de 2e prijs mee gewonnen.
Die prijs is dat ik voor 125 pond in Engeland in een winkel mag kopen.
Tot nu toe heb ik nog helemaal niets ontvangen, dat is nu dus 9 maanden geleden.
Ik heb geregeld naar Tineke van "het behouden huis" laten bellen door mijn kinderen en mijn moeder, omdat ik doof ben en niet zelf kan bellen.
Zij beloofd steeds aan iedereen dat ze er direct werk van zal maken maar nee hoor ik hoor niets.
Ze zegt dat haar moeder heel erg ziek is en daar heb ik begrip voor maar een E-mail kun je altijd schrijven als is het 's nachts b.v.
Vorige week woensdag beloofd zij mijn moeder dat ze direct een catalogus op zal sturen want die heb ik ook nog steeds niet ontvangen.
Maar tot nu toe heb ik die ook nog niet ontvangen.
Ik ben diep teleurgesteld en heb hierdoor het vertrouwen in zulke wedstrijden verloren. Het neemt een heleboel plezier weg als je zo behandeld wordt. Ik voel me diep beledigd door Tineke die niet na komt wat zij beloofd. Ik vind het helemaal niet leuk om dit te schrijven maar ik moet wel mijn verhaal kwijt.
Ik weet dat alle andere prijwinnaars wel de prijzen hebben ontvangen en waarom ik niet?
Sorry Tineke mijn moeder heeft je gisteren telefonische gewaarschuwd als ik vandaag niets van je hoorde dat ik het aan mijn poppenhuisvrienden zou schrijven.
Dus bij deze. Ik heb veel verdriet hierover.
Lisette

http://dekrekelbijdehaard.blogspot.nl/

Geplaatst door Lisette op 22:19
Dit e-mailen Dit bloggen!Delen op TwitterDelen op Facebook
1 opmerking:

Jolande zei

Lisette ik vind het heel vervelend voor je. Het is inderdaad niet netjes dat het zo gaat.
Ik snap dat je je verhaal kwijt wil, maar dat kan beter in de KTL en daarom ga ik dit berichtje daar ook naar toe verplaatsen.

Groetjes van J.

Clari zei

Hoi Lisette Wat leuk dat we weer wat van je horen.
Alleen het onder werp is niet zo leuk.
Heel vervelend dat jij je prijs nog steeds niet hebt ontvangen.
Maar dat licht volgens mij wel aan Tineke van "het behouden huis ".
Want ik heb 2 jaar geleden ook iets bij haar bestelt. Een jaar lang een strijd.,, Levertijd,de post, ziekte, om een lang verhaal kort te maken,....ik heb er dus van geleerd, en bestel daar nooit meer wat.

Nu heb jij niets besteld,....maar verdiend een prijs voor jou hele mooie Dickensproject.
Ik hoop van harten dat je ééns je verdiende prijs nog krijgt.

de groetjes Clari.
En ik hoop dat je hier weer regelmatig langs komt.

Lisette zei

Clari, ik heb niks besteld. en dus je bent niet enige. Velen hebben hetzelfde problemen met Tineke.

Nu alles goed met mij en een nieuwe knie ook prima. het duurt lang voor weer normaal is.

Nu begin ik weer op ritme om te beginnen met mini knutselen.

Lisette zei

Nog even ..ik heb vandaag mail van Tineke ontvangen en afwachten...

Clari zei

Goedemorgen knutsel vriendinnen en vrienden.

De zomer is nu echt voorbij, dus ik hoop dat het hier dan weer wat drukker word.
Het is ook heerlijk knutsel weer.
Ik moet eerst nog even een strijk wasje doen, en ga dan lekker onder mijn dakraam knutselen.
Ik moet ook weer een geboorte tegel 1op1 gaan borduren, want mijn dochter is weer in verwachting.
Dus ik heb weer genoeg te doen.

Ik hoop jullie hier weer tegen te komen Margriet,Nella, Ineke Jolanda (o die kan dit misschien niet meer lezen we moeten het zeker in het Portugees gaan doen LOL)

Nou we horen wel weer van elkaar
groetjes Clari.

Jolande zei

Hahaha Clari, was dat maar waar.
Portugees staat op het ogenblik even in de koelkast.
Hier is de, eindeloos durende zomervakantie, van wel liefst 3 maanden, maandag dan ook eindelijk afgelopen pffff.
Jasmine gaat studeren, Julian moet dit weekend een TO schema maken en ik ga mezelf ook weer in één of ander schema stoppen, waar o.a. Portugees weer in komt.
We zouden maandag over een week voor twee weken naar Sao Miguel gaan, maar dat hebben we moeten annuleren, waar we natuurlijk helemaal niet happy over zijn, maar goed, wie weet kunnen we in oktober weg, maar dan naar een andere bestemming, omdat ik gewoon even 'vakantie' wil houden en geen werkvakantie.
Ik heb een 'pretpakket' met prachtig papier gekocht en daar wil ik de komende tijd wat mee gaan knutselen.
Ik zal proberen weer wat vaker hier koffie te gaan drinken.
Nu neem ik koffie met een kaneelbroodje van Starbucks, mmmm
(Paul moest gisteren naar de keuringsarts in Brussel en op de terugweg heeft hij ze meegenomen.)

Groetjes van J.

Clari zei

Nou onze reis met de camper ( want we zouden al weg zijn ) is ook uitgesteld van wegen mijn gezondheid.
Moet eerst nog voor een paar onderzoeken, maar weet nog niet wanneer.

Margriet zei

Goeiemorgen!
Mis je ons Clari???? :-)
Ik ben op het moment zo weinig met mini bezig...en dan merk ik dat ik hier ook minder kom. Wie weet komt dat wel weer, maar nu ga ik eerst weer met mijn aquarelverf spelen ;-)

Margriet zei

Goeiemorgen!
pffff, wat een brugklasstress hier in huis...Jasmijn moet vanmiddag een heel lesuur nablijven voor frans, omdat ze 1 huiswerkvraag was vergeten te maken. Ze was niet de enige, de halve klas was die ene vraag vergeten omdat hij halverwege de les nog extra was opgegeven! Vraag me af wat zo'n lerares met zo'n straf wil bereiken....dat de kinderen nu bang voor haar zijn?? Dat is dan bij Jasmijn goed gelukt! Soms vraag ik me wel af waarom sommige mensen leraar worden!!!

Clari zei

Deze lerares heeft waarschijnlijk tuis niets teventeller.En z'n mens verpest het voor de verdere studie.
Veel sterkte Margriet.

gr, CL.

Jolande zei

Agossie, arme Jasmijn.
Hier was van de week op tv dat er veel jongeren kiezen voor de leraren opleiding omdat de tijden en vakanties zo gunstig zijn...
Ik moest trouwens ook denken aan toen ik een brugpieper was en we de eerste geschiedenis les hadden.
Kwam daar een klein, nog jong, mannetje de klas binnen lopen, die zijn naam op het bord schreef, zich omdraaide en daar begon te bulderen, niet normaal meer.
Hij gaf een donderpreek van een kwartier en wij zaten te bibberen van angst in onze stoelen :-)
En reken maar dat wij ons huiswerk voor de keer daarna allemaal helemaal van voor naar achter en van achter naar voren kenden :-)
Later kwamen we erachter dat hij dat altijd de eerste les deed, zodat iedereen wist dat er met dat kleine mannetje niet te spotten viel, maar daarna was het de meest geweldige leraar die je je kon voorstellen.
Misschien is er dus nog hoop voor Jasmijn en de Franse lerares, ik hoop het.

Margriet zei

ik kan me helemaal voorstellen dat dat ook de opzet van de franse lerares is...goed duidelijk maken dat er met haar niet te spotten is...maar ja, bij een meisje als Jasmijn (die sowieso al bang is om iets fout te doen!) heeft dat wel heel veel invloed....vanmorgen weer huilbuien en met buikpijn naar school :-( Nou ja, uiteindelijk zal ze wel wennen, het zal alleen wel wat tijd en geduld vragen!

Jolande zei

Dat is natuurlijk niet goed als je op die manier naar school moet gaan.
Ik zou er een telefoontje naar de lerares tegenaan gooien.

Margriet zei

Hier is het laatste woord ook nog niet over gesproken!
Pff, en dan te bedenken dat Jasmijn van te voren zo'n zin had in het vak Frans!!! Nou, dat plezier is nu al verdwenen helaas!

Clari zei

Ik vind het wel zielig......ik hoop van harte dat ze over een paar weekjes niet meer huilend naar school gaat.

Ineke zei

Kiekeboe! :-)
We zijn weer thuis na een heerlijke vakantie in de Pyreneeën. En nu weer wennen, dat duurt bij mij altijd een poosje......

Jolande zei

Gezellig dat je er weer bent Kootje en waar kun je nu beter wennen dan bij ons met een kopje KTL of chocolademelk :-)

Clari zei

Hé,....Ineke leuk dat je weer tuis bent

gr, Cl.

Jolande zei

Mijn hobbykamer was een grote puinhoop, overal stapeltjes en eigenlijk wist ik niet goed waar ik het op moest bergen.
Gisteren heb ik nieuwe ladekastjes gekocht bij Ikea, dus nu ben ik aan het reorganiseren en is de stapelchaos nog veel groter lol
Ik verveel me dus niet :-)

Groetjes van J.

Anoniem zei


Fotootje???? :-)

Jolande zei

Komt binnenkort wel op Wonderful World, vanmorgen moest ik eerst strijken (hahaha)

Margriet zei

reorganiseren...leuk!!!!

kitty de Leeuw zei

goedemorgen dames ik zit met vraagje hoe verven jullie kleine dingen zoals een klok die je niet vast kan houden met 3e handje omdat de randjes te klein zijn, in 2x verven ziet er niet uit dus moet wel in 1 keer kunnen verven

Margriet zei

Als het iets kleins is dan plak ik het met de onderkant of achterkant op een stukje 2-zijdig plakband en dan op een dopje of zo. Moet je wel voorzichtig verven zodat het niet los laat :-)

kitty de Leeuw zei

ga ik proberen dank je wel Margriet

Ineke zei

Kitty, ik prik het op een speld als het heel klein is en anders gebruik ik plakgum.

Anoniem zei

Ik verf nooit :-)

Emma zei

Hallo dames
ik ben er weer hoor
hoop dat het vanaf nu wat beter gaat met de pc
moet alles nog opnieuw leren maar ik heb goede hoop.

groetjes Emma

Jolande zei

Vind je breien leuk!!!
Gisteren zijn we naar het museum in Katwijk geweest, nu woon ik toch al 68 jaar in de buurt en wist niet dat daar een museum was.
Het is een genot om daar rond te dwalen gerund door oudere vrijwilligers, dus aan informatie geen gebrek, popelend om van alles te vertellen.
Heel veel schilderijen, want veel schilders werden aangetrokken vanwege het licht in de badplaats , ook veel streekgebonden bezienswaardigheden ( visserij)

Nu had ik gelezen dat daar vissers truien tentoongesteld werden, en dat wilde ik natuurlijk zien.
Omdat Stella Ruhe het een haast vergeten onderdeel van het nationaal erfgoed en volkskunst vond heeft ze in veel vissersplaatsen gezocht naar de vissers truien.
Ze heeft er veel gevonden velen met een eigen motief van de vissersplaats,
in de kleuren zwart,blauw, d. blauw, beige en naturel.
Ze heeft vrouwen door het hele land gevonden die de truien wilden na
breien wel met het garen van deze tijd.
Prachtig al die tentoongestelde truien te zien.

Zo is er een prachtig boek van haar hand ontstaan met patronen en verhalen.
Het leuke was dat ik ontdekte dat de schrijfster van het boek aanwezig was en
heeft zij het boek gesigneerd.
Een enige spontane vrouw die heerlijk begon te vertellen, later ook nog op de foto samen.
Later komt er nog een boek van haar hand en de tentoonstelling gaat in januari 2014 naar Texel.
Wat een heerlijke dag.

groetjes Willy