dinsdag 17 september 2013

Vakantie Italië

Na de vakantie week in Duitsland hebben we de reis vervolgd en zijn naar Italië gegaan.
Net boven het Gardameer. Ook hier had ik naar musea en/of winkels gezocht op het internet, maar daar vond ik niets.
Maar je weet nooit toch?

We zijn meer in de natuur geweest als iets anders, dus zoeken was er niet bij en eigenlijk had ik ook niet echt de behoefte om dat te doen.

We wilden één dag cultuur doen.
Verona werd ons op de camping erg aanbevolen, ook was er veel informatie over Verona te verkrijgen.
Dus wij naar Verona, wij zijn van die hop on hop off mensen. We zien veel zonder de hele stad door te lopen, kunnen de keuze maken hoelang we ergens willen rondkijken, ideaal vinden wij.

In Italië zijn de winkels/markten gesloten vanaf 13.00 tot 16.00. Heel fijn om dan de mooie dingen te bezoeken, winkels/markten kunnen altijd nog.

Wij zijn bij één van de markten  afgestapt,die was heel kleurrijk
Er waren veel glaswerkjes vanuit de eilanden bij Venetië, Murano en Burano, daar wordt erg veel glaswerk gemaakt en door heel Italië verkocht.
De kettingen hadden niet mijn voorkeur, ik heb al een glasketting, ik zag iets anders.

Ook glaswerk.
Om de een of andere duistere reden, trekt het me steeds weer aan en de verzameling kleine glaswerkjes begint ook op te lopen.



Ze zijn moeilijk te fotograferen, maar het is goed gelukt, vind ik, zeker als je bedenkt dat ze op een glasplaat zijn gefotografeerd.

Op de camping was ons door de 'buurtjes' verteld dat er in Aken een hele grote winkel is vol met treinen en miniaturen. Toch eens opzoeken op het internet.

Het laatste land wat we aan hebben gedaan was Frankrijk, Cote'de Azur, daar heb ik totaal geen moeite gedaan om iets te vinden.

Groetjes Thea

6 opmerkingen:

Nienke zei

Ik zou er ook voor vallen. Ze zijn mooi.
Groetjes, Nienke.

Helma zei

Mooi hoor!

groetjes Helma

kitty de Leeuw zei

wat een leuke blogjes en wat een leuke dingen heb je gekocht je kleed word steeds mooier

Jolinda Koek zei

Mooie spulletjes hoor!

Lisette zei

De glasbeeldjes waren echt erg klein voor blote ogen.
Ik had ook daar gekocht en zoveel keuze.

Clari zei

Dat zijn zeker leuke glazen beeldjes.
Kan je altijd wel ergens kwijt.

gr, CL.