dinsdag 17 september 2013

Vakantie Duitsland

Deze zomervakantie hadden we meerdere bestemmingen.
Eén daarvan was Duitsland.
Ik had me van te voren georiënteerd en gezien dat er een aantal poppenhuismusea zijn.
In  Hagnau is een poppenhuismuseum, tevens het plaatsje het dichts bij ons vakantie adres in de buurt.

Het museum is in een souterrain  garage. Het is eerder een verzameling van de eigenaresse, heel mooi.
Van alles is er te zien, grote porseleinen poppen, poppenhuiskamer 1:18.

We hebben niet veel kans gekregen om foto's te maken. Dat wilde de eigenaresse liever niet.


Maar van de bovenstaande 2 mocht het wel.

Dit is de folder:


De verzameling zou zomaar volgend jaar weg kunnen zijn, want de eigenaresse overweegt om alles te verkopen. Dus mocht je overwegen dit musea te gaan bezoeken............ controleer even.

Tijdens een wandeling door één van mooie stadjes aan de Bodensee: Insel zag ik een leuke tassenwinkel.
Waar een mooie schoudertas mijn aandacht trok.
Terwijl ik stond wel of niet aanschaffen, viel mijn oog op de etalage ernaast.
Ik hoefde de schoudertas ineens niet meer.
Een speelgoed winkel met in de etalage...........Reuter.
Daar was een grote kollektie van diverse miniaturen.  Het leukst vond ik eigenlijk het setje met Insel erop, maar dat was geen 1:12 schaal.

Het is dus iets heel anders geworden:


Het leuke van dit miniatuur is dat we het kochten in een winkelstraat,
genaamd: Frans Jozef Mozart.

De week vakantie in Duitsland is geslaagd geweest.

De schoudertas is wel mee naar huis gegaan trouwens.

Groetjes Thea




5 opmerkingen:

Nienke zei

Stiekem toch leuke foto's en een mooi souvenir.
Groetjes, Nienke.

Helma zei

Die is erg leuk, Thea...die heb ik nog nergens gezien.Ik heb wijnglaasjes gekocht in het moezel gebied zie mijn blog.

Groetjes Helma

Margriet zei

Hahaha, verbaast me niks dat de tas ook is mee gegaan ;-)

Jolinda Koek zei

Tja, tassen heb je nooit genoeg. Die viool is erg mooi!

Clari zei

Wat leuk die oude verzameling.
En die fiool vind ik erg leuk.
En bedankt voor het gezellige verslag.

gr, CL.