zondag 29 september 2013

Foto van de 10e

Omdat ik in mijn vakantie de foto van de vorderingen aan het merklapje niet kon plaatsen op 10 september, doe ik het nu maar alsnog. Want zo af en toe heb ik wel een paar steekjes gemaakt, heerlijk in het zonnetje op een luie stoel ;-)


p.s.: Van de eigenaresse van de Handwerkboetiek in Roden hoorde ik dat de mevrouw die de zijde van YLI in Nederland levert ermee stopt, erg jammer want het is heel fijn garen. Dus wie nog wat nodig heeft, wees er snel bij want de voorraad wordt niet meer aangevuld. Misschien vinden we met elkaar een leverancier in het buitenland?

17 opmerkingen:

Anoniem zei

Zonnige herrinnering dus :-) vanuit de luie stoel :-)

Het word mooi!

kitty de Leeuw zei

wat een gepriegel jammer van het garen

Nienke zei

Het wordt mooi. Leuk om tussendoor te zien, toch. Jammer van je garen. Heb je gelijk nog het een en ander ingeslagen?
Groetjes, Nienke.

kitty de Leeuw zei

Anja,s handwerk atelier heeft het gewoon in huis http://www.anjahandwerk.nl/c-925618/yli-zijde-borduurgaren/

kitty de Leeuw zei

misschien ander merk maar het merk is uitstekend heb het zelf jaren verkocht

Clari zei

Je hebt veel geborduurd in de vakantie Ineke !! MOOI.

Maar vertel.....kan je mini borduren dan niet met gewoon splits garen doen.???
Want dan doe ik het fout.!!!

gr, CL.

Ineke zei

Ja hoor Clari, tuurlijk kan dat! Maar dit stramien is zo fijn dat gewoon splijtgaren te dik is. Bij heel veel winkels is het YLI-garen nu nog wel verkrijgbaar, maar in de toekomst dus blijkbaar niet meer in Nederland. Maar er zal vast ook nog wel een ander merk zijdegaren te koop zijn!

Helma zei

oooh ineke dat is niet leuk van het YLI garen....misschien dat we engeland kunnen proberen. ik zal eens vragen bij de petit pointers.

Ik zie nu wat je aan het maken ben..het merklapje uit een van de eerste DHN's. Ik heb het op kaaslinnen 16 draads gemaakt en het klopt DMC ging maar net ik op ...ga jij de binnenkant nog opvullen Ineke...dat hoefde ik natuurlijk niet.
je ziet het op mijn blog onder miniborduren staan.
Verder goede vakantie gehad?

Groetjes helma

Margriet zei

Dat wordt al heel erg mooi!!! jammer van het garen, hopelijk kan je het ergens anders nog vinden!

Ineke zei

Ja Helma, wel jammer natuurlijk maar er zal vast wel iets op te vinden zijn! Nee hoor, ik ga het merklapje niet opvullen ;-)
We hebben een heerlijke vakantie gehad!

Ineke zei

p.s.: als je alles zo op een rijtje ziet op jouw blog, zie je pas hoeveel mooie dingen jij al geborduurd hebt!

Jolande zei

Dat ziet er prachtig uit. Ik hoop dat het jullie zal lukken om het garen ergens anders te kunnen bestellen.

Groetjes van J.

kitty de Leeuw zei

heb je al gekeken op die site van Anita?????

Ineke zei

Hoi Kitty, het is niet dat ik nu zijde nodig heb hoor, maar het was een tip voor anderen omdat het garen straks niet meer geleverd wordt in Nederland ;-)

kitty de Leeuw zei

hihi ze heet dus Anja en ik had haar gemaild.Ze blijft deze houden maar ze heeft al een vervanger op het oog dus dames zij hoopt dat jullie probleem uit de wereld is.
Anja,s handwerkatelier

Ineke zei

Oh, dat zou fijn zijn, bedankt Kitty!

Helma zei

Kitty bedankt voor de service!

Groetjes Helma