maandag 18 april 2011

Souveniers uit Praag

Vorige week zijn we in Praag geweest en natuurlijk bracht ik wat
mini souveniertjes mee naar huis.

We zagen heel wat winkeltjes waar marionetten verkocht werden.
Nu heb ik een zwak voor marionetten (vroeger maakte ik ze zelf)
dus wilde ik een kleintje mee naar huis nemen.
Pinokkio vond ik te voor de hand liggend, dus heb ik lang gezocht naar een klein duiveltje.

We zagen veel paasdecoraties, maar bijna geen miniatuur.
Toch heb ik nog een paar haasjes kunnen vinden voor in de paaskamer.

Wat vulling voor het curio Kabinet.


En natuurlijk nog een paar hele kitscherige souveniertjes om in een klein kijkkastje te zetten.
De astronomische klok is voor Mistral's Astronomie kamer en waarschijnlijk plak ik over het woordje Praag een vleermuisje o.i.d.


Twee vleermuizen met hele valse koppies :-)
die komen vast wel een keer van pas in Griezelsteyn.
En nog een of ander eng beest, daar zag ik gelijk het hoofd van op
een houten schildje hangen in het Curio Kabinet. :-)

Draakjes kun je ook nooit genoeg hebben.
Drie zijn er voor Foeksia.

En nog wat uiltjes, want ooit ga ik toch echt de uilenvleugel maken.

En dan nog wat loslopende spulletjes.
De zandlopertjes, de cobra en het doodskopje voor in G
riezelsteyn, het beeldje van het kindje Jezus van Praag voor in de religieuze winkel en de panda
is voor in het pandakijkkastje.

Groetjes van Jolande

1 opmerking:

Unknown zei

Wat heb je goed geshopt. EN nog wel in Praag. Ja je moet ver weg gaan om speciale dingen te vinden. hahaha. Praag is mooi he? Groetjes Ingeborg