vrijdag 8 april 2011

Een kolenkist

Wat leuk een blog voor bloggers! Daar doe ik graag aan mee. Even het laatste laten zien waar ik mee bezig ben geweest: een kolenkist.
Hier zie je de 'kale kist' met een losse voorkant. In het echt was dit ook zo en zat het deurtje niet vast aan de kist, dit om het vullen van de kist met kolen wat te vergemakkelijken.
Ik heb de kist eerst in de Gesso gezet en daarna in heel lichtgrijze verf. Met wat grijze verf accenten aangebracht om het een verweerder en gebruikt uiterlijk te geven.
Van een waxinecup heb ik piepkleine kolenschepjes gemaakt.
Na aan de zijkant een haakje, op de voorkant een knopje en op de bovenkant een hengseltje vastgemaakt te hebben ziet de kist er nu zo uit:

De kist is gevuld met piepkleine gitzwarte steentjes die lijken op kool.

En hier in de woonkamer, die begint er trouwens steeds beter uit te zien (hoera!!!)

Voor ik het vergeet: ik heb een give-away op m'n blog, morgen is de trekking al dus als je zin hebt om mee te doen, laat dan nog snel een berichtje achter op m'n blog.

Allemaal een fantastische dag!
Peggy

9 opmerkingen:

Philip zei

Mooi gemaakt!
Ik heb zo'n ding van mijn opa en oma in het echt; het werd altijd als krantenbak gebruikt.

groetjes Philip (miniem.punt.nl)

Sjoukje zei

Erg leuk gemaakt Peggy. Oh...een give away....ik ga snel nog even op je blog kijken.

Groetjes
Sjoukje

Freubs zei

Lekker ouwerwets maar hartstikke leuk

Unknown zei

Hij is harstikke leuk geworden, wat een idee die kleine kooltjes erin. Ik heb net ook even op je blog gekeken en ben volgers geworden. Groetjes Ingeborg Hongarije http://miniaturenland.blogspot.com

Jollie zei

Prachtige kolenkist!! Leuk bedacht Peggy :)

Liefs Jollie

Unknown zei

oo wat is ie leuk!!!
mag ik vragen hoe je aan dat leuke stofje van die stoel komt?

groetjs anita

Peggy zei

Dank jullie voor de leuke reacties.

Anita, dat stofje is een quiltstofje wat ik een tijd geleden gekocht heb op een stoffemmarkt. Ik heb geen idee wie de fabrikant is...volgens mij komt het uit Amerika. Maar ik kan nergens een merkje vinden.

Unknown zei

o,dankjewel
dus toch ook maar eens gaan kijken op een stoffemarktt!!

Alienora zei

I love this idea! I must think about something similar for my dollhouse:)
Hugs from Alienora