donderdag 28 april 2011

Cadeau, update en nieuw boek

"Verwen M-tje"-week gaat nog even door
 
Vanmiddag lag er een heel leuke verrassing in de brievenbus!!!
J-tje had voor mij ook zo'n prachtige astronomische klok mee genomen uit Praag!!!
Ik vind hem echt schitterend!
Dank je wel J-tje....hij krijgt een mooi plekje in mijn toren!
Het kaartje vind ik trouwens ook erg mooi!
 
Vandag zou Hanny op bezoek komen, maar helaas werd ze gisteren ziek
Tja..toen lag er een lange lege dag voor mij en wat doe je dan??
Dan ga je lekker knutselen natuurlijk
 
Het strandhuisje is dus weer wat verder gevorderd!!!!

Staat leuk hè...dat blauwe houtwerk!?
En ik heb ook glaslatjes aangebracht in de ramen...E-beertje hoeft dus niet in de kou te zitten...tenminste.....zodra de deur en het dak ook gemaakt zijn
Er is nog genoeg te doen dus!!!
 
En vandaag kwam er een besteld boek binnen!!!
Een boek over houtsnijden?????
Yep.....dat heb ik inderdaad gekocht
 
Misschien dat ik zelfs nog wel eens een keer wil gaan houtsnijden,
dat lijkt me echt heel leuk om te doen (ben niet geheel onervaren!).
Maar ik had dit boek tijden geleden al eens bij iemand op een weblog gezien en toen viel het me al op!
 
Het lijkt me zo leuk om dit soort beelden te maken voor mijn poppenhuishobby!
Ik ben bezig met een toren waar draken in komen te wonen
en daar zou ik wel graag gargouilles of grotesques voor willen maken!
En in een houtsnij-boek staan vast zeer gedetailleerde foto's van hoe zo'n beeld er uit ziet  
En inderdaad..dat is ook zo!!!
Dus ik denk dat ik eerst maar eens ga proberen om zo'n beeldje te maken van FIMO o.i.d.
en het uit hout snijden kan altijd nog een keer!!!
 
Ik heb ook nog een ander boek van deze houtbewerker besteld...
Carving Fantasy and Legend Figures in Wood...
ik kan ook wel een beetje hulp gebruiken bij de draak die ik nog wel maken
 
Maar het is in elk geval een prachtig boek...veel achtergrondinformatie ook over gargouilles
en hele duidelijke foto's van het maken van zo'n beeld!

Groetjes, Margriet



4 opmerkingen:

Heleni zei

Dat lijkt me een geweldige uitdaging Margriet.

groet Heleni

Margriet zei

ja..mij ook ;-)

Chris zei

Wat een bofferd, zo'n mooi cadeautje en je strandhuisje wordt prachtig, leuk project! Hoe is het met je 1:48 huisje?

Margriet zei

Mijn 1:48 huisje staat eventjes stilletjes in een hoekje...maar daar ga ik binnenkort ook wel weer mee verder hoor!!!! Als ik tenminste niks nieuws bedenk LOL