maandag 24 december 2012

Bruidswinkel

Ondanks eerdere beloften naar elkaar bij de vriendenkring, we doen geen grote projecten meer, zijn we toch weer gezwicht.
Deze keer voor een bruidswinkel.
De bruidswinkel heeft een halve etage, met een ronde trap naar boven.
Deze meubels zijn gekocht ik vond ze te mooi om te gaan proberen ze zelf te maken, het vloertje van de halve etage is van fineer en is zelf gemaakt.
Dat heeft heel wat tijd en geduld gekost, maar na het leggen begon het leukste werk ervan.
Schuren, lakken, schuren, lakken net zolang tot ik vond dat de kleur naar mijn zin was.
En dat heeft toch wel even geduurd.
De muren waren toen al behangen, de plinten al ver gezet.
Het eerste stuk van de lambrisering was geplaatst.


Een deel van de aankopen.
Wij hebben het geluk dat Anja de eigenaresse is van  www.handwerkatelier.nl  scheelt ons toch altijd.
Het behang, de trap, één van de kasten en een klein stukje is er zichtbaar van de haard.
Ik heb om de jurken ook vanaf de achterkant goed te kunnen bekijken, spiegels erbij gekocht.


Hier ligt de lambrisering, de ladekast, tafel en stoeltje.
Kortom het wordt toch gezien de meubeltjes een chique zaak.
Ook is hier een stukje van de vloer van de etage te zien.


Deze jurk is de eerste die ik gemaakt heb.
Bewust geen witte, alleen witte jurken zijn er niet, ik vind deze kleuren combinatie erg mooi.
Bij Mincka heb ik roosjes leren maken en als je het eenmaal doorhebt hoe dat moet, is er ook echt niets aan.
Ik heb er nu ondertussen 2 blauwe roosjes voor gemaakt.
Er moeten er heel veel op, dus werk aan de winkel.
Ik wil graag nog een traploper op deze trap, maar daar moet ik nog aan puzzelen.

Groetjes Thea

5 opmerkingen:

kitty de Leeuw zei

wat een leuk project is dit en mooie kast

Thea's Miniatuurwereld zei

Het wordt leuk, ben benieuwd naar de rest!
Groetjes, Thea

Nienke zei

Leuk zeg. Ik ben benieuwd hoe het gaat worden allemaal.
Groetjes, Nienke.

Margriet zei

Mooi project en de jurk is prachtig!!!

Helma zei

mooi gedaan de jurk, Thea...Ik ben nieuwsgierig hoe de rest gaat worden.

groetjes helma