zondag 31 juli 2011

Mijn Nieuwe Poppenhuis

Zoals de meeste van jullie weten ben ik helemaal
verliefd op de shabby chic stijl voor een poppenhuis.
Maar ruim 10 jaar geleden toen ik erover dacht
om een poppenhuis aan te schaffen,
wilde ik heel erg graag een modern huis.
 
Ik ben ze destijds niet tegen gekomen op de beurs in schaal 1:12
De enige moderne huizen die ik kende waren de Lundby huizen.
Uiteindelijk heb ik toen besloten om samen met een vriend van me
een victoriaans huis te bouwen.
Op het moment dat ik naar Griekenland verhuisde was dat poppenhuis nog niet af
en omdat ik erg klein woon kon ik het hier ook nergens neerzetten.
 
Eenmaal hier wonend verloor ik de interesse voor mijn poppenhuis hobby
en hebben de miniaturen die ik in Nederland op de beurs verzameld had
hier járen op de zolder bij mijn ouders gestaan.
 
Twee jaar geleden hebben mijn moeder en ik allebei een
Mediterraans Poppenhuis bij elkaar verzameld.
Ik wilde dat erg graag bij elkaar sparen omdat het een unieke stijl is!
Maar ja...
dat huis ligt nu ook op zolder omdat het te groot is om hier neer te zetten.
 
Afgelopen december heb ik mijn poppenhuis hobby weer opgepakt,
ik ben voor het eerst ook zelf miniaturen gaan maken
(zoals jullie hebben gezien)
en nu wilde ik zoooo graag een poppenhuis dat ik hier wel kwijt kan!
 Dus heb ik uiteindelijk besloten om deze bouwkit te kopen
 
 
Lake View is een modern huis en wordt gemaakt door The Dolls House Emporium
Ja en meteen de Garden Rooms ook maar erbij gekocht omdat het
een mooie aanbieding was samen.
Bovendien wist ik dat ik uiteindelijk tóch meer kamers zou willen! 
 
Ik heb het niet rechtstreeks in Engeland besteld maar bij Anita's Poppenhuis
omdat mijn oom en tante het voor me mee wilde brengen
en ik het toch een risico vond met dat gooi en smijtwerk bij de post
of het dan wel heelhuids aan zou komen na zo'n lange reis!
Bovendien was ik ook nog eens goedkoper uit!
 
(Deze foto is © The Dolls House Emporium)
 
Dit zijn mijn plannen tot nu toe:
Het wordt een huis voor het nichtje van Aivie.
De inrichting wordt modern!
Ik weet dat er een heleboel verschillende moderne designs zijn
Maar ik kies gewoon van alles wat ik leuk vind!
 
Uiteindelijk zal het min of meer op een
IKEA achtige Scandinavische stijl gaan lijken vermoed ik.
Met veel pastel kleuren maar ook felle kleurtjes!
Jullie zullen het vanzelf wel zien wat mijn fantasie me brengt.
De kleuren die ik wil gebruiken in de kamers weet ik al,
en ook hoe ik ze ongeveer ga indelen...
 
Zorba: "Zullen we maar beginnen dan??"
 
 
Liefs Jollie

Geen opmerkingen: