dinsdag 26 maart 2013

Egg # 9

"The alpha egg of London" vind ik een ontzettend leuk ei. Bij elke letter van het alfabet staat er een tekening van iets in Londen; allemaal heel herkenbaar.
Ik heb op internet gezocht totdat ik dit alfabet vond, het verkleind zodat het op een 3 cm hoog ei past en daarna aan het knippen en plakken gegaan.
Ik had gehoopt dat bij het aflakken de plaatjes meer in de achtergrond zouden komen, maar het omgekeerde gebeurde, het leek wel of ze er juist extra bovenop kwamen te liggen :-(
Aangezien ik geen zin heb om dit hele ei overnieuw te maken en ik het toch best wel leuk vind, laat ik het zo.


Groetjes van Jolande

9 opmerkingen:

Ineke zei

Hij ziet er hartstikke leuk uit Jolande!

Helma zei

Wat een leuke is dit...waar is je opstelling van alle 9 de eitjes...wordt nieuwsgierig!

Groetjes helma

Anoniem zei


Deze is zeker leuk J-tje!

Margriet zei

geweldig ei! Misschien moet je meer lagen lak er over heen doen, waarschijnlijk zie je dn niet meer zo dat de plaatjes er bovenop liggen!

kitty de Leeuw zei

heel mooi ei ik weet niet waar je het mee aflakt maar ik gebruik Mod podge van Plaid en dan zie je het bijna niet meer

Jolande zei

Er zitten dus 4 laagjes Mod podge van Plaid op :-)
Het leek wel of de plaatjes er bij elke laag meer op kwamen te liggen.
Ik heb geen idee hoe het komt, maar zo tussen de andere eieren valt het niet zo heel erg meer op.

Helma, de eitjes staan opgesteld in een blok oasis :-)
Om ze straks te kunnen laten staan ga ik gaatjes boren in de (vloer) plankjes van het wijnkistje, waar ik de cocktailprikkers in kan zetten zodat de eieren vaststaan.
Maar om dat te kunnen doen moet ik eerst de eieren gemaakt hebben, zodat ik weet welk ei waar komt te staan.

Jollie zei

Ik vind het een super ei geworden hoor!! Heel mooi :)
Wat ook een idee is misschien voor een volgend project:
Plakband op het plaatje plakken en dan even in water weken, dan de achterkant eraf wrijven met je vinger(voorzichtig dat je niet teveel eraf wrijft!) dan laten drogen en dat op je voorwerp plakken en aflakken :D
Het lijkt net op een dunne transfer...

Jolande zei

Die techniek ken ik, maar dat lijkt me dus echt een vreselijk gefriemel met zulke piepkleine plaatjes.
En normaal gaat het aflakken met Mod podge ook goed, het zal wel aan het ei gelegen hebben :-)
Ik had ook beter op formaat kippenei kunnen gaan werken whahaha

Jollie zei

Ja dat is ook een gefriemel, maar ik zag net nog even je kraaltjes hagedis voorbij komen... jemig zeg over gefriemel gesproken ha ha ha!!

Tja, waarschijnlijk heeft het aan het ei gelegen, maar ik vind hem wel mooi geworden hoor en plaatjes die erop liggen is weer eens iets anders toch ;D