donderdag 10 april 2014

Vloerkleed Floral/Ribbon Part 1


Het is alweer 10 April en ik heb deze maand geen steek geborduurd. In het vorige blog schreef ik al van de andere bezigheden. Ook moeien ogen was een probleem maar dat gaat gelukkig beter de laatste 2 weken. Vorige week steeds gedacht ik moet mijn borduurwerkje voor de Pasen bij elkaar zoeken...je weet wel.. het patroon,stukje linnen en de kleurtjes die ik wilde gebruiken. Helaas is er niks van te recht gekomen en daarom heb ik vandaag besloten Het Paasborduursel voorbij te laten gaan en met iets anders te beginnen waar ik de hele zomer mee verder kan. Het is vaak als het klaar ligt dat je het zo pakt en even gaat zitten borduren.........




Het gaat om het vloerkleed Floral / Ribbon van Nicola Mascall. Het wordt geborduurd in halve kruissteek op 32 count Silkgauze met 2 draden Madeira Borduurzijde. Wanneer het klaar is is het vloerkleed 11 cm bij 8,7 cm. het wordt geborduurd voor het Hoedenwinkeltje in een van de Markthuisjes. Het schellekoord wat ik vorig jaar najaar borduurde hoort bij deze serie. Verder hoort er nog een borduurpakketje bij deze serie: een overtrek voor een zitbankje. Deze drie borduurpakketjes waren in 2012 mijn verjaardagscadeau.

En nu beginnen.......


Groetjes Helma


9 opmerkingen:

Remco zei

Succes, zal een heel gepriegel worden..

kitty de Leeuw zei

wat een mooi kleed moet dat worden veel plezier met borduren en rustig aan het is geen aangenomen werk

Ineke zei

Dat wordt zeker weten een prachtig vloerkleedje Helma!

Jolinda Koek zei

Wat een mooi vloerkleedje, echt mijn smaak. Ik vroeg me al af waar je aan zou gaan beginnen. Ik ben nu al benieuwd naar het eindresultaat. ( maar wel rustig aan doen hoor!).

Nienke zei

Dat is een hele mooie. Succes.
Groetjes, Nienke.

Jody zei

Schitterend in een woord, maar een heel werk denk ik!

Son's zei

O wat een mooie! En wat knap dat je dat kan!

Rya, Rotterdam zei


Dat je weer aan zoiets piepkleins durft te beginnen. Het is zo priegelen.... ik doe het je niet na, hoor.
Veel succes en ik ben benieuwd naar de vorderingen.
Groet,
Rya, Rotterdam

Jolande zei

Dat ziet er mooi uit, daar kom je de zomer wel mee door :-)

Groetjes van J.