zondag 1 januari 2012

Zeemeerminnen

Ik wist het...ze bestaan echt!!!

Kijk, ik heb bewijs gevonden!!!

 
Echte zeemeerminnen...nou ja, wat er van over is dan!

Het zijn mummies geworden


 Ik vond er 2, dus ik heb er ook maar eentje naar Jolande gestuurd, het leek me wel een heel geschikt iets voor haar curio cabinet

Deze heb ik zelf gehouden....


De zeemeerminnen zijn bijna 6 cm lang.

Euhm.....de waarheid???

Ik heb ze zelf gemaakt!

Ik heb de bovenkant van een klein skeletje gebruikt en met het dijbeen en de voet van een groot skelet de staart in elkaar geknutseld!!!


Toen nog wat gesso en verf en voilà....zeemeerminmummies!

 Wisten jullie dat ze in de 19e eeuw ook zeemeerminmummies maakten???

Toen naaiden ze de kop en romp van een aap aan het lijf van een vis

Deze is te zien in het Museum Volkenkunde in Leiden...




En nu even iets geheel anders
Deze kooitjes heb ik gemaakt voor mijn tudormarktje..nou ja, eentje er van in elk geval!


Sjoukje heeft er eentje van me gekregen afgelopen donderdag, mijn moeder heeft er ook al eentje en Hanny heeft er gisteren eentje gekregen

Gisteren zijn Hanny en ik bij Ineke van de poppenhuisclub Drachten geweest en van haar kreeg ik deze 2 kooitjes!


De witte moet nog worden gepimpt, hij is nu veel te wit!!!

En deze kikkertjes heb ik bij Ineke gekocht...vond ze zo schattig!!!


Een deel belandt vast op de dierenmarkt

Met kerst kreeg ik dit prachtige boek over rariteitenkabinetten!!!


Het bevat genoeg inspiratie voor nog veel meer vreemde verzamelobjecten
Vooral dit kabinet met skelet vind ik erg mooi!!!


 Groetjes, Margriet

Geen opmerkingen: